REGULAMIN I POLITYKA PRYWATNOŚCI
INFORMACJE OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym prowadzonym przez Sprzedającego pod adresem www.atopus.pl
- Sprzedającym jest firma OPCJA Sylwia Pangsy-Kania z siedzibą w Kamieniu 84-217, ul. Władysława Reymonta 3, NIP 579-130-03-84, REGON 192601443.
- Przedmiotem sprzedaży są przede wszystkim produkowane (szyte) przez Sprzedającego piżamki/ubranka dla atopików (ATOPUSIE) oraz inne ubrania z bawełny (dla dzieci i dorosłych), a także białe pościele.
- Wszystkie produkty dostępne w sklepie są nowe i wolne od wad.
- Ubranka dla atopików (ATOPUSIE) wykonane są z bawełny posiadającej certyfikat OecoTex Standard 100 w klasie I, co oznacza, że spełniają wymogi humanoekologiczne aktualnie obowiązującego standardu wyrobów dla dzieci. Nici, z których uszyte jest ubranko oraz nici, z których wykonany jest haft przedstawiający logo Atopusia również posiadają certyfikat OecoTex Standard 100. Tkanina oraz nici produkowane są w Polsce.
- Opakowania produktów wykonane są z najwyższej jakości surowców i materiałów produkcji krajowej.
- Sprzedaż odbywa się poprzez Internet w formie umowy zawieranej na odległość, pomiędzy zamawiającym – pełnoletnią osobą fizyczną lub firmą zwaną dalej Klientem, a sklepem internetowym atopus.pl, zwanym dalej Sklepem.
- Podane w sklepie ceny zawierają podatek VAT i są cenami detalicznymi brutto wyrażonymi w złotych polskich.
DEFINICJE
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży piżamek dla atopików, ubrań z bawełny oraz pościeli zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego www.atopus.pl
- Klient – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- Formularz zamówienia – usługa elektroniczna umożliwiająca złożenie Zamówienia
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży
WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
- Sklep atopus.pl umożliwia Klientowi składanie zamówień poprzez Formularz zamówienia, w którym Klient podaje niezbędne do dostawy dane adresowe oraz dane kontaktowe.
- Zamówienie jest skuteczne, jeśli Klient prawidłowo wypełni Formularz zamówienia i prawidłowo poda dane kontaktowe (imię i nazwisko, dokładny adres, na który towar ma być wysłany) oraz numer telefonu i adres e-mail.
- Zamówienia poprzez stronę internetową można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.
- Jeśli podane dane nie będą kompletne, wówczas Sprzedający skontaktuje się z Klientem. Jeśli kontakt z Klientem nie będzie możliwy, Sprzedający ma prawo do anulowania Zamówienia.
- Przyjęcie zamówienia do realizacji jest potwierdzane mailem wysyłanym przez Sklep do Klienta. Dodatkowo pracownik Sklepu może kontaktować się z Klientem w celu potwierdzenia zamówienia przez telefon.
- Czas rozpoczęcia realizacji zamówienia pokrywa się z momentem wpływu wpłaty na rachunek bankowy podany w potwierdzeniu zamówienia w przypadku płatności przelewem lub wyborem opcji „za pobraniem”.
- Przygotowanie wysyłki następuje po zaksięgowaniu środków na rachunku bankowym Sklepu (w przypadku zamówień płatnych przelewem) lub emailowym potwierdzeniu złożenia zamówienia przez Klienta w odpowiedzi na email Sklepu (w przypadku zamówień płatnych przy odbiorze). Jeżeli Sklep nie będzie mógł skontaktować się z Kupującym lub nie otrzyma emailowego potwierdzenia zakupu w ciągu 5 dni lub jeśli w ciągu 5 dni nie nastąpi płatność na rachunek bankowy Sklepu zamówienie zostanie anulowane.
KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY
- Ceny towarów nie uwzględniają kosztów przesyłki.
- Koszt przesyłki pokrywa Klient.
- Na każdy sprzedany towar wystawiany jest paragon lub faktura VAT.
- Towar jest dostarczany za pośrednictwem Poczty Polskiej. Istnieje także możliwość odbioru osobistego towarów w siedzibie Sprzedającego.
- Klient może wybrać jedną z następujących form płatności za zamówione towary: przelew lub pobranie przy odbiorze. W przypadku przelewu kwota zamówienia zostanie przelana na rachunek podany w emailu potwierdzającym złożenie zamówienia. Jeśli wybrana zostanie forma: pobranie przy odbiorze to należność pobierze listonosz.
- Przelewy prosimy kierować na konto 50102055581111103702800067, OPCJA Sylwia Pangsy-Kania, ul. W. Reymonta 3, 84-217 Kamień. W tytule przelewu prosimy wpisać: atopus.pl, numer zamówienia, imię i nazwisko. Koszty dostawy są wskazywane w trakcie składania zamówienia i są uzależnione od wybranego przez Klienta sposobu dostawy oraz płatności.
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby dostawy lub odbioru produktu:
Odbiór osobisty – brak kosztów
Paczka pocztowa, płatność przelewem – 17 PLN brutto
Przesyłka pocztowa pobraniowa – 20 PLN brutto
- Średni czas realizacji zamówienia wynosi 2-3 dni robocze, a maksymalnie 5 dni roboczych licząc od momentu potwierdzenia złożenia zamówienia do wysłania zamówionych towarów ze sklepu. W szczególnych wypadkach i zamówieniach specjalnych czas ten może ulec wydłużeniu, o czym Klient jest informowany indywidualnie.
- Towar wysyłany jest maksymalnie w 2 dniu roboczym po zaksięgowaniu wpłaty na konto (płatność przelewem) lub złożeniu zamówienia (przesyłka pobraniowa – płatność przy odbiorze).
- Termin otrzymania przesyłki = czas realizacji zamówienia + przewidywany czas dostawy
- W przypadku bezpodstawnej odmowy przyjęcia zamówionej i nieuszkodzonej przesyłki przez Klienta, zamówiony towar wraca do Sklepu, a Klient zostanie obciążony kosztami przesłania oraz opłaty manipulacyjnej w wysokości 25% wartości dokonanych zakupów.
- Atopus.pl dokłada wszelkich starań, aby przesyłka dotarła do Klienta w jak najkrótszym czasie.
ZWROTY I WYMIANA
- Zakupione ubranka nie podlegają zwrotowi.
- Jeżeli dostarczony produkt jest zgodny z Państwa zamówieniem, ale chcieliby Państwo wymienić go na inny rozmiar prosimy o zgłoszenie tego faktu drogą e-mail bądź telefonicznie w terminie najpóźniej 7 dni od otrzymania ubranka.
- W przypadku niedopasowania rozmiaru istnieje możliwość wymiany na inny (odpowiedni rozmiar) lub za dodatkową opłatą (20℅ ceny ubranka) uszycie piżamki na miarę zgodnie z wytycznymi np. co i gdzie poszerzyć, wydłużyć.
- Jeżeli ubranko wymieniane jest na inne, które różni się ceną od pierwotnie zakupionego wówczas najpierw następuje zwrot towaru wraz z dowodem zakupu na adres Sprzedającego i na koszt Kupującego, a następnie zawarcie nowej umowy sprzedaży.
- Sklep nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.
PROCEDURA REKLAMACJI
- Atopusie, ubrania oraz pościele objęte są gwarancją producenta. Biorąc pod uwagę fakt, że ubranko jest wymrażane i prane po każdej nocy używania go przez dziecko trwałość jednego ATOPUSIA to ok. 3-4 miesiące.
- Reklamacji nie podlegają: naturalne zużywanie się towaru, uszkodzenia mechaniczne (rozdarcie) powstałe w wyniku użytkowania towaru, uszkodzenia wynikłe ze złego dopasowania towaru lub niewłaściwego użytkowania i prania/konserwacji, jak również wady jawne widoczne w momencie otrzymania paczki, a niezgłoszone natychmiast po ich stwierdzeniu.
- Producent rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Klient może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności. (Ustawa z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego)
- Klient traci uprawnienia określone w pkt. 5 niniejszego paragrafu, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z umową nie zawiadomi sklepu o tym fakcie. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.
POLITYKA PRYWATNOŚCI
- Administrator danych oświadcza, że podjęte zostały działania zmierzające do zagwarantowania spełnienia wymogów art.28 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46 WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”) oraz innych zapisów ww. Rozporządzenia nakładających obowiązki na podmiot przetwarzający. Podmiot przetwarzający jest gotowy na spełnienie ww.wymagań w dniu 25 maja 2018 roku.
- Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez klientów sklepu internetowego w związku z zakupami jest Sprzedający.
- Składając zamówienie, Klient świadomie zgadza się na przetwarzanie i wykorzystywanie jego danych osobowych w celu realizacji zamówienia.
- Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są przetwarzane zgodnie z prawem; zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami; merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, do których należą np. zmiany płatności i dostaw; zmiany zakresu, odpłatności lub formy świadczonych usług; zmiany przepisów prawnych.
- Zmiany obowiązują od momentu wskazania ich na stronie internetowej www.atopus.pl
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy: Kodeksu cywilnego; Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.); Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. Nr 22, poz. 271 ze zm.); Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Składając zamówienie Klient akceptuje powyższy Regulamin.